4 elementy bezpieczeństwa, które powinieneś mieć w obiekcie!

4 elementy bezpieczeństwa, które powinieneś mieć w obiekcie!

Najem krótkoterminowy cieszy się coraz większą popularnością w Polsce, szczególnie w dużych miastach i miejscowościach turystycznych. Właściciele mieszkań oferujący swoje nieruchomości na platformach takich jak Airbnb czy Booking, muszą zadbać o wiele aspektów, by przyciągnąć gości i zapewnić im pozytywne wrażenia z pobytu. Jednym z kluczowych elementów wpływających na satysfakcję i komfort najemców jest bezpieczeństwo. W tym artykule omówimy 4 elementy bezpieczeństwa, które powinny znaleźć się w każdym mieszkaniu przeznaczonym na wynajem krótkoterminowy, oraz podpowiemy, jak zadbać o regularną konserwację obiektu.

1. Apteczka pierwszej pomocy – obowiązkowe minimum bezpieczeństwa

Apteczka pierwszej pomocy to element obowiązkowy w miejscach pracy, ale powinna również być w mieszkaniach na wynajem krótkoterminowy. Może okazać się nieoceniona w sytuacjach nagłych, takich jak drobne skaleczenia, oparzenia czy reakcje alergiczne.

Co powinna zawierać apteczka?
Zgodnie z rekomendacjami, apteczka w mieszkaniu na wynajem krótkoterminowy powinna zawierać:

  • jałowe opatrunki, bandaże elastyczne i plastry oraz kompresy żelowe,
  • nożyczki, rękawiczki jednorazowe, agrafki,
  • środki do przemywania ran, takie jak woda utleniona czy sól fizjologiczna,
  • instrukcję udzielania pierwszej pomocy w kilku językach.

Umieszczenie apteczki w widocznym i łatwo dostępnym miejscu, na przykład w kuchni, to prosty krok w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa gości.


2. Gaśnica – zabezpieczenie na wypadek pożaru

Gaśnica to kolejny element, który powinien znaleźć się w każdym mieszkaniu na wynajem krótkoterminowy. Chociaż w Polsce prawo nie wymaga obowiązkowego montażu gaśnic w takich lokalach, warto w nią zainwestować, by zapewnić bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i nieruchomości.

Jaki rodzaj gaśnicy wybrać?
Do mieszkań najlepiej nadają się małe gaśnice proszkowe ABC, które skutecznie gaszą pożary materiałów stałych, cieczy oraz gazów. Zaleca się umieszczenie gaśnicy w kuchni lub korytarzu, czyli miejscach, gdzie ryzyko pożaru jest największe. Regularna kontrola jej sprawności (minimum raz na rok) to obowiązek właściciela.


3. Czujnik dymu – nie tylko ochrona, ale i straszak na palących gości

Czujnik dymu to urządzenie, które może uratować życie. Wczesne wykrycie dymu daje czas na ewakuację oraz podjęcie działań zapobiegawczych. Dodatkowym atutem jest fakt, że czujnik dymu skutecznie odstrasza palących gości.

Dlaczego warto?
Mieszkania na wynajem krótkoterminowy powinny być miejscami wolnymi od dymu papierosowego, a instalacja czujnika dymu wyraźnie przypomina o tym zakazie. Warto również umieścić informację o zakazie palenia w widocznym miejscu, np. w regulaminie obiektu czy na drzwiach wejściowych.

Niedługo czujniki czadu i dymu będą obowiązkowe w obiektach noclegowych! Sprawdź, czy twojego obiektu to dotyczy i jak się przygotować. Kliknij tutaj!


4. Tabliczka z numerami alarmowymi – ratunek dla gości z zagranicy

Dla gości z innych krajów znajomość lokalnych numerów alarmowych nie zawsze jest oczywista. Tabliczka zawierająca numery do pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji to praktyczny i prosty sposób na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa najemców.

Jak powinna wyglądać?
Tabliczka powinna być czytelna, napisana w kilku językach (np. polskim i angielskim) oraz umieszczona w widocznym miejscu, takim jak korytarz lub kuchnia. Warto dodać do niej także numer kontaktowy do właściciela lub firmy zarządzającej nieruchomością.


Lepiej zapobiegać, niż narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo

Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie noclegowym to nie tylko wyposażenie w środki, to także regularne przeglądy techniczne, a także konserwacja. Właściciel powinien zadbać o:

  • sprawdzanie wentylacji – eliminacja ryzyka zatrucia czadem,
  • przeglądy instalacji elektrycznej – zapobieganie zwarciom i pożarom,
  • serwisowanie klimatyzacji – dbanie o jakość powietrza w mieszkaniu,
  • przegląd instalacji gazowej.

Regularne przeglądy wykonywane przez specjalistów nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale również są dokumentem potwierdzającym, że obiekt jest w pełni sprawny technicznie, co ma znaczenie w przypadku ewentualnych roszczeń ze strony gości.


Dokładnie sporządzony regulamin – Bezpieczeństwo najmu krótkoterminowego

Dobry regulamin to fundament skutecznego prowadzenia obiektu na wynajem krótkoterminowy i klucz do unikania nieporozumień z gośćmi. Jasno sformułowane zasady określają obowiązki obu stron, zapewniając komfort oraz bezpieczeństwo najemców, a właścicielowi spokój i kontrolę nad nieruchomością. Przejrzystość regulaminu buduje zaufanie i profesjonalny wizerunek obiektu, jednocześnie pozwalając skutecznie egzekwować przestrzeganie zasad. Pamiętaj, że regulamin warto udostępnić gościom w wygodnej formie, najlepiej jeszcze przed ich przyjazdem, a jego akceptacja przez najemców powinna być obowiązkowa.


4 elementy bezpieczeństwa – Zarządzanie najmem krótkoterminowym z Luxise

Firma Luxise Apartments oferująca zarządzanie najmem krótkoterminowym w Warszawie dba o pełne wyposażenie obsługiwanych mieszkań w elementy zapewniające bezpieczeństwo. W ramach współpracy właściciele nieruchomości mogą liczyć na:

  • wyposażenie mieszkań w apteczki, gaśnice i czujniki dymu,
  • przygotowanie tabliczek z numerami alarmowymi w kilku językach,
  • regularne przeglądy techniczne i konserwacje,
  • opracowanie i wdrożenie regulaminu obiektu.

Dzięki Luxise Apartments właściciele mieszkań mogą być pewni, że ich nieruchomości są w pełni przygotowane do bezpiecznego najmu krótkoterminowego.


Podsumowanie – 4 elementy bezpieczeństwa gości w najmie krótkoterminowym

Bezpieczeństwo w najmie krótkoterminowym to komfort gości, a także ochrona nieruchomości i budowanie pozytywnej opinii. Wyposażenie mieszkania w apteczkę, gaśnicę, czujnik dymu i tabliczkę z numerami alarmowymi to podstawowe kroki, które warto podjąć. Regularna konserwacja oraz współpraca z profesjonalną firmą, taką jak Luxise Apartments, pozwalają właścicielom skupić się na korzyściach wynikających z najmu, pozostawiając kwestie techniczne i bezpieczeństwa specjalistom.

Dołącz do naszej społeczności !

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top